Delen
Delen

Wat is een gezonde en evenwichtige voeding ?

Een voedzame en evenwichtige maaltijd maken is eenvoudig als je de 3 essentiële elementen kent, groenten, zetmeelrijke koolhydraten en proteïnen!

Goed eten moet geen karwei worden. Evenwichtige en voedzame maaltijden maken is vandaag opmerkelijk makkelijk eens U zich de essentiële elementen van elke maaltijd herinnert. Een evenwichtig eetpatroon hebben is simpel als je weet hoe deze maaltijden te maken omdat de diversiteit de sleutel tot een voedzaam dieet is. Eet een kleurrijke waaier van vruchten en groenten en een mix van koolhydratenen proteïnen, zo zal uw lichaam al de voedingsstoffen, die nodig zijn om gezond te bljven verkrijgen.

Evenwichtige maaltijden bestaan simpelweg uit 3 sleutelcomponenten: groenten, zetmeelrijke koolhydraten en proteïnen.

 

Balanced meals

Alles start met proteïnen

Om een evenwichtige maaltijd te maken moeten we minstens 1 goede bron proteïnen bijvoegen. We moeten voldoende proteïnen te eten om gezond te blijven omdat proteïnen nodig zijn voor de groei en het onderhoud en van ons lichaam. Iglo geeft een wijde waaier aan proteïnen keuzes, van onze heerlijke kombino met tomaten en mozzarella tot onze Super Crispy 100% filets. Wist U dat onze erwten ook een fantastische bron aan proteïnen zijn? Ze kunnen bij allerlei maaltijden gevoegd worden en bieden een portie groenten en een proteïnen boost aan!

lutosa puree

Onthoud de koolhydraten!

Een evenwichtige maaltijd zou ook een goede portie zetmeelrijke koolhydraten moeten bevatten. Tot zetmeelrijke koolhydraten behoren aardappelen, pasta, rijst, brood en andere granen zoals couscous en indien mogelijk is het best de volkoren versies te eten.

Het is belangrijk zetmeelrijke koolhydraten in uw voeding te eten want ze zijn een grote bron aan energie en bieden ook vele andere voedingsstoffen aan. Probeer deze week onze smakelijke Lutosa producten in een maaltijd!

Vul uw bord met groenten

Omdat ze zo gezond zijn, zouden we moeten proberen 5 porties per dag vruchten en groenten te eten, dus bevatten onze maaltijden een groot aantal groenten om er zeker genoeg van te eten. Probeer om de helft van uw bord met diverse groenten te vullen. Zodoende zult U een grote diversiteit aan vitaminen en mineralen opdoen, omdat groenten deze voedingsstoffen in verschillende types en hoeveelheden bevatten. Groenten kunnen ook kleur aan uw maaltijd toevoegen, het maakt ze smakelijker en is een reuze middel om extra smaak te geven. Iglo is er om te helpen, door lekkere en praktische groenten die makkelijk in uw maaltijden bijgevoegd kunnen worden aan te bieden. Waarom probeert U niet onze heerlijke spinazie of bereiden groenten? Vergeet niet, diepvries groenten zijn even voedzaam als verse!

Voeg extra hapjes bij

Met deze eenvoudige 3-delen formule voor een evenwichtig maal kunt U zich niet vergissen. Maar onthoud ook dit, U kunt makkelijk en evenwichtig uw eten met toppings en extra’s verbeteren:

  • Zuivel of niet-zuivel alternatieven zoals halfvolle slagroom of een dun sneetje kaas
  • Een handjevol noten of zaden geven krokant, smaak en voedingsstoffen
  • Kruiden en specerijen geven niet alleen smaak maar helpen ook de hoeveelheid zout die U gebruikt te verminderen

Geniet van uw creaties!

Voor receptinspiraties, surf naar: https://www.iglo.be/nl-be/recepten