´╗┐

Lentegroenten: spinazie & bloemkool

Lentegroenten: spinazie & bloemkool

De Voordelen van Spinazie

De spinazie is heerlijk smakelijk en fantastisch veelzijdig en de oogst begint halverwege de lente. Het laat zich natuur opeten, gemengd met andere ingrediënten zoals room, zwarte peper of chili voor een smakelijk bijgerecht, of toegevoegd aan gerechten zoals stoofschotels, curries, pasta's en pasteien.

Spinazie zit boordevol vitaminen en mineralen. Het is niet alleen een rijke bron van vitamine A, die belangrijk is voor het gezichtsvermogen, maar bevat ook foliumzuur, kalium en vitamine K. Om meer te weten over deze voedingsstoffen en over de kwaliteiten van spinazie, kijk eens bij ons artikel hier over de voordelen van spinazie. En om ons assortiment spinazieproducten te bekijken, bezoek iglo® spinazieproducten op onze website.

Nutrimenten in Bloemkool

Bloemkool is een heerlijke groente, die in toenemende mate trendy is geworden met de opkomst van flexitarian diëten. Heerlijk in vegetarische Indiase gerechten of bedekt met kaassaus, het is ook een moderne biefstukvervanger als het dik gesneden en gegrild wordt. Bloemkool is een rijke bron van vezels, waarvan we allemaal meer zouden moeten eten, zowel als van vitamine C. Vitamine C heeft tal van rollen in het lichaam, waaronder bijdragen aan een normaal energieleverend metabolisme, toenemende ijzerabsorptie en hulp bij de vorming van botten, tanden, huid en bloedvaten. Een essentiële voedingsstof!

Ongeacht het seizoen, variatie is de sleutel

Vergeet niet dat diepvries groenten net zo goed zijn als vers qua voedingswaarde, dus een goede manier om uw nodige dagelijkse porties te gebruiken. Verschillende groenten bevatten verschillende assortimenten en hoeveelheden vitamines en mineralen, en daarom is het aan te bevelen elke dag een selectie verschillende groenten te eten. Verzamel een selectie van onze Iglo groenten en maak uw eigen seizoensvrije moestuin in uw diepvriezer!